Zajímá Vás možnost uzavření životního pojištění v souvislosti s Covidem 19
8. 2. 2021
8. února
Často dostávám tuto otázku od lidí , kteří mají zájem se připravit na čekanou/nečekanou situaci s onemocněním Covidem 19.
Přístup pojišťoven se může lišit. Pojišťovnu , kterou zastupuji se řídí následujícím postupem:
Pokud klient sdělí, že trpí onemocněním COVID-19 nebo toto onemocnění překonal, nebo že aktuálně čeká na výsledek COVID testu, je nutné počkat na jeho výsledek a v případě pozitivity následně postupovat dle níže uvedeného:
V tomto případě je nutné odložit sjednání pojištění o 3 měsíce, resp. přijetí klienta do pojištění po posouzení odloží pojišťovna.
Pokud je klient po prodělání onemocnění COVID – 19 (i bez příznakového) v pořádku, plně vyléčený bez následků a nebyl hospitalizován, je možné pojištění sjednat
po uplynutí doby 3 měsíců od vyléčení.
V případě že má klient zájem o rychlejší sjednání pojištění, je možné jej pojistit už po 1 měsíci
od úplného vyléčení, pokud bude doloženo:
- o potvrzení lékaře o ukončení karantény
- nebo o negativní výsledek COVID testu (pokud je k dispozici).
Pokud je klient po prodělání onemocnění COVID – 19 sice vyléčený, ale s následky,
nebo byl klient z důvodu onemocnění COVID hospitalizován (i když je COVID test již negativní), je možné pojištění sjednat po uplynutí doby 3 měsíců od ukončení léčby.
Možnost přijetí klienta do pojištění bude posouzena na základě informací o jeho zdravotním stavu.
K tomu je nutné doložit:
- o lékařskou zprávu potvrzující vyléčení
- onemocnění s popisem následků,
- pokud onemocnění nějaké následky zanechalo, je třeba doložit výsledky provedených vyšetření v souvislosti s onemocněním COVID – 19 a jeho následky (krevní testy, EKG, spirometrie, RTG, CT nebo MR vyšetření hrudníku),
- je třeba doložit propouštěcí zprávu, pokud byl klient hospitalizován.
V případě, že v rámci pojistné smlouvy je kromě základního pojištění pro případ smrti s pojistnou částkou 10 000 Kč sjednáváno pouze úrazové pojištění, je možné klienta přijmout do pojištění i bez dodržení výše uvedených lhůt.
Závěrem je třeba napsat, že ten kdo nemá příznaky, ani nikdy v minulosti neměl příznaky Covidu 19, má možnost se bez problémů pojistit se standartními podmínkami.
V této variantě má karenční doba (tedy ochranná doba pro pojišťovny) standartní 2 měs. V případě, jakékoholiv vážného onemocnění (tedy vč. Covidu 19) diagnostikovaného 2 měsíce po platnosti pojistné smlouvy, je plněno bez omezení .
Máte-li zájem zajistit sebe i rodinu na možné finanční výpadky příjmů z důvodu nemoci nebo úrazu a zvažujete pojištění nebo rozšíření pojistných rizik na již uzavřené smlouvě – tak neváhejte a volejte
tel.č. 777 578 244 nebo pište info@reality-finance-zajisteni.cz .
Těším se na setkání s Vámi- finanční poradkyně Blanka Rosková .